Izjava o odgovornosti - molimo pročitati Listopad 16, 2019, 10:09:00
baza znanja baza kemikalija baza sinteza razno

     

Dobrodošli, Gost. Molimo, prijavite se ili se registrirajte.
Jeste li propustili aktivacijsku email poruku?
*

Taljenje i lijevanje metala
 Str: 1 [2]
  Ispis  

  Taljenje i lijevanje metala
Autor Poruka
Danger
Učenik
*
Postova: 5


« Odgovor #20 na: Veljača 24, 2013, 11:02:17 »

Može li se aluminij ulijevati u kalupe od gipsa ili se gips raspada?


Talište aluminija je na 660, 37 °C, a vrelište na 2330 °C. Ima znatno manje talište od cinka, kojem je talište na 419 °C!
 
Gips (kalcijev sulfat dihidrat, CaSO4 x 2H2O). Talište kalcijeva sulfata dihidrata mi nije poznato (da li uopće postoji, a ako i je na kojoj je temperaturi; ali zaista bi trebalo biti na jako visokoj i zasigurno nekakav četveroznamenkasti broj), ali talište kalcija, kao kemijskog elementa je na 842°C, a vrelište na 1484°C.
Prženjem gips gubi vodu, ali ju lako prima i zatim ponovo očvrsne. Rabi se u građevinarstvu za proizvodnju ploča za lake pregradne zidove (gips kartonske ploče, knauf kartonske ploče), pa možeš napraviti i nekakvu kutiju od 1 dcm3 sa knaufom, ali stavi stranice ploča duple ili čak troduple pa ih zavidaj onim crnim vidama koje se i koriste za knauf, ali u ovom slučaju koristi one duže da ti može držati tih par cm debljine dvaju ili triju stranica knaufa.
Knauf ploča imaš par vrsta, vodonepropusne (za bazene), obične (za obične pregradne zidove po kancelarijama), te termoizolacijske ploče (čini mi se da su one crvene boje, i otporne su na visoku temperaturu), pa vidi i improviziraj nešto.
 
Također, još bi te savjetovao da kad napraviš tu malu kockicu sa 5 stranica, da je ogradiš sa ciglama, zbog njenog samog držanja i izbog odvođenja temperature.
Negdje se zove matun, a negdje i opeka)
Može poslužiti i šuplja cigla, još i bolje jer će brže otići temperatura.
Ovdje je napravljen komin od cigla, ali unutra je obložen šamotnim pločama, a to je isto neka vrst cigle (matuna, opeka) koja isto trpi temperaturu.

Kad budem u blizini gradilišta priupitat ću za ostatke knaufa pa da i to probam :)
Nego, što se gipsa tiče, htio bih napraviti kalup za neki neravni dio. Umočiti taj dio koji želim 'kopirati' pa kad se osuši gips, izvaditi dio i uliti aluminij. Gips mi se čini najjeftinija i najpristupačnija varijanta pa sam zato zapeo za njega.
Evidentirano
Alojzij3
Ludi znanstvenik
*****
Postova: 740



« Odgovor #21 na: Ožujak 07, 2013, 01:18:08 »

Može li se aluminij ulijevati u kalupe od gipsa ili se gips raspada?
Učinih tipfeler jedan koji se dogodi nenamjerno, ne znam zašto ni ti ni ja nismo primijetili to, mogao si me i ispraviti! I to odmah u drugoj rečenici; „Ima znatno manje talište od cinka, kojem je talište na 419 °C!“, točno ide ovako;“Aluminij ima znatno VEĆE talište od cinka, kojem je talište na 419°C!“
 
Knaufa ima raznih vrsta, zato kažem, ako ne uspije s jednim, probaj kupiti taj crveni pa pokušaj s njim, znam samo da je deblji podosta od ovog normalnog.
Ne znam, zašto odmah nisi iznio na vidjelo što točno hoćeš, pa ne bi pisali post po 2 puta, nego bi ti u jednom odgovoru sve napisao i skroz bi ga drugačije sastavio.
Ti napravi kalup kako ga inače radiš, a onu šupljinu unutar te kocke (ili kvadra ili kojeg li već tijela što ga budeš radio) ispuni pijeskom, da ti se bolje prenosi temperatura na cigle. Cigle do sredine ne bi bilo zgorega čak i zalijevati mrzlom vodom, da pospješuju brži odlazak temperature.
Evidentirano
egzorcist
Učenik
*
Postova: 2


Email
« Odgovor #22 na: Lipanj 21, 2013, 09:44:56 »

Pozdrav svima!
Jucer sam topio olovo i prilicno je jednostavno i jeftino.
U okruglu posudu sirine oko pola metra i visine 5 cm sam stavio komade olova od kojih su neki bili debeli i 3 cm.
Oko toga sam nalozio vatru s drvima i kasnije dodao desetak briketa.
Kad se vatra rasplamsala navukao sam zar u posudu s olovom i na to ostatak drva koja su jos gorila.
Tako sam ostavio nekih dvadesetak minuta i pokupio zar i drva iz posude.
Ostao je cisti olovo koji se je ohladio i ispala je lijepa olovna ploca koja je bez poteskoca izasla iz posude.
Kalupe za sada nisam pravio.
Evidentirano
Omikron
Administrator
Ludi znanstvenik
*****
Postova: 839



« Odgovor #23 na: Lipanj 21, 2013, 02:12:34 »


thumbup Taljenje olova je zanimljiv i jednostavan eksperiment za sve koje zanima ovo područje, pogotovo s obzirom da ga nije teško rastaliti zahvaljujući niskom talištu. Koristio sam ga davno za izradu lab stativa, ali i raznih drugih predmeta.

Usput, dobrodošao na forum. Grin

Evidentirano

Scientia potentia est.
Danger
Učenik
*
Postova: 5


« Odgovor #24 na: Kolovoz 11, 2013, 09:30:08 »

Pozdrav!
Zanima me nešto u vezi taljenja i lijevanja aluminija.
Mogu li se postići dovoljno visoke temperature za zaljenje aluminija od kojeg su napravljeni blokovi motora?
Da li kalup napravljen od bijelog školskog glinamola može postići neku vrstu tlačnog lijevanja? Npr. u dvodijelni kalup kroz rupu promjera 20mm ulijem aluminij u zatim sa čeličnom šipkom promjera 20mm lagano utisnem ili ostavim da gravitacija obavi svoje. Hoće li tako popunjenost biti bolja? Htio bih neke male dijelove izliti, a blokovi motora mi se čine kao lako taljivi.
Slobodno me ispravite ako griješim. Svaka pomoć je dobrodošla :)
Hvala!
Evidentirano
Omikron
Administrator
Ludi znanstvenik
*****
Postova: 839



« Odgovor #25 na: Kolovoz 12, 2013, 08:18:55 »


Dovoljna temperatura se da postići, to nije toliki problem. Problem bi u ovom slučaju prvenstveno bila veličina blokova. Osim ako se ti blokovi ne bi prije usitnili na manje komade, bilo bi prilično teško rastiliti toliko veliku količinu odjednom u kućnoj radinosti.

Što se tiče materijala od kojeg bi kalup mogao biti napravljen, već je ranije u ovoj temi bilo riječi o gipsu, pa možeš početi s tim. Nije najbolji materijal, ali je barem jeftin i lako dostupan. Što se tiče ideje o tlačnom lijevanju, ne znam baš koliko velik tlak možeš sam na taj način postići, tako da za početak možeš probati i bez toga, pa vidjeti kakvi će biti rezultati.

Osobno nemam baš nekog iskustva s lijevanjem aluminija, ali možda se netko drugi javi tko je više radio s tim metalom.

Evidentirano

Scientia potentia est.
Danger
Učenik
*
Postova: 5


« Odgovor #26 na: Kolovoz 12, 2013, 09:21:52 »


Dovoljna temperatura se da postići, to nije toliki problem. Problem bi u ovom slučaju prvenstveno bila veličina blokova. Osim ako se ti blokovi ne bi prije usitnili na manje komade, bilo bi prilično teško rastiliti toliko veliku količinu odjednom u kućnoj radinosti.

Što se tiče materijala od kojeg bi kalup mogao biti napravljen, već je ranije u ovoj temi bilo riječi o gipsu, pa možeš početi s tim. Nije najbolji materijal, ali je barem jeftin i lako dostupan. Što se tiče ideje o tlačnom lijevanju, ne znam baš koliko velik tlak možeš sam na taj način postići, tako da za početak možeš probati i bez toga, pa vidjeti kakvi će biti rezultati.

Osobno nemam baš nekog iskustva s lijevanjem aluminija, ali možda se netko drugi javi tko je više radio s tim metalom.


Hvala! Da, mislio sam usitniti dijelove bloka.
Strah me koristiti gips da me nebi poprskalo pa zato razmišljam o glinamolu. A i ideja o 'tlačnom lijevanju' mi se čini izvedivija sa glinamolom.
Za početak bih lijevao predmete dimenzija cca 20x15x10mm ako išta znači.
Evidentirano
Omikron
Administrator
Ludi znanstvenik
*****
Postova: 839



« Odgovor #27 na: Kolovoz 13, 2013, 08:49:45 »


Našao sam ovdje nešto više informacija o korištenju gipsa, iako članak navodi da se gipsu obično dodaju razni aditivi da mu poboljšaju svojstva (npr. talk). Prije korištenja, kalup se mora neko vrijeme zagrijavati na temperaturi od 120 do 260 °C, da se ukloni voda. Tako osušen kalup prije korištenja treba zagrijati i onda se u njega može uliti rastaljeni metal. Ovo bi trebalo funkcionirati ne samo za aluminij, nego i za druge metale s nešto nižim talištem, kao što su bakar, magnezij i cink.

Na ovoj snimci vidi se prilično jednostavan način taljenja aluminija i rezultat ulijevanja u kalup.

Evidentirano

Scientia potentia est.
Danger
Učenik
*
Postova: 5


« Odgovor #28 na: Kolovoz 13, 2013, 11:53:34 »


Našao sam ovdje nešto više informacija o korištenju gipsa, iako članak navodi da se gipsu obično dodaju razni aditivi da mu poboljšaju svojstva (npr. talk). Prije korištenja, kalup se mora neko vrijeme zagrijavati na temperaturi od 120 do 260 °C, da se ukloni voda. Tako osušen kalup prije korištenja treba zagrijati i onda se u njega može uliti rastaljeni metal. Ovo bi trebalo funkcionirati ne samo za aluminij, nego i za druge metale s nešto nižim talištem, kao što su bakar, magnezij i cink.

Na ovoj snimci vidi se prilično jednostavan način taljenja aluminija i rezultat ulijevanja u kalup.


Ne sjećam se gdje, ali pročitao sam da gipsani kalup treba peći oko 10h ili tako nešto da bi se uklonila voda što mi se činilo besmislenim da se toliko dugo peče.
Ako budem radio kalup od gipsa peć ću ga max 1h pa ako uspije, super.
Evidentirano
Omikron
Administrator
Ludi znanstvenik
*****
Postova: 839



« Odgovor #29 na: Veljača 11, 2015, 12:44:04 »


   

U zadnje vrijeme sam opet počeo proučavati taljenje i obradu metala, pa sam naletio na zanimljiv video koji pokazuje jednostavno rješenje pomoću kojeg se mogu postići prilično visoke temperature.

Evidentirano

Scientia potentia est.

 Str: 1 [2]
  Ispis  
 

Skoči na: